Despre noi
Se întâmplă de milioane de ori în fiecare săptămână – un client primeşte o băutură de la un barista Starbucks – dar fiecare interacţiune este unică.
Este doar o clipă în timp – o mână oarecare întinsă peste tejghea pentru a oferi o băutură unei alte mâini întinse.
Dar este o conexiune.
Noi ne asigurăm că tot ce facem onorează acea conexiune – de la angajamentul nostru privind cafeaua de cea mai înaltă calitate din lume, până la felul în care încurajăm clienţii şi comunităţile să facă afaceri într-o manieră responsabilă.
Încă de la început, când am deschis prima cafenea cu patruzeci de ani în urmă, am încercat să îmbunătăţim câte puţin fiecare loc în care am ajuns şi tot ce am atins.
Moștenirea noastră
În fiecare zi, mergem la lucru cu speranţa că vom realiza două lucruri: că vom împărţi o cafea excelentă cu prietenii şi că vom ajuta lumea să fie puţin mai bună.
Acest lucru a fost adevărat atunci când s-a deschis prima cafenea Starbucks în 1971 şi este în continuare adevărat şi în zilele noastre.
La vremea respectivă, compania avea o singură cafenea în vechea piaţă Pike Place Market din Seattle. De la tejgheaua îngustă a magazinului, Starbucks a oferit unele dintre cele mai rafinate cafele boabe din întreaga lume. Numele, inspirat de Moby Dick, evoca povestea de dragoste dintre mare şi tradiţia voiajelor primilor negustori de cafea.
În 1981, Howard Schultz (preşedintele şi directorul executiv Starbucks) a intrat pentru prima dată într-o cafenea Starbucks. Încă de la prima ceaşcă de cafea Sumatra, Howard a fost sedus de Starbucks, urmând să i se alăture un an mai târziu.
După încă un an, în 1983, Howard a călătorit în Italia unde a fost captivat de cafenelele italiene şi de romantismul pe care il aduce experiența cafelei. A avut revelaţia de a aduce tradiţia cafenelelor italiene în Statele Unite. Un loc pentru conversaţie şi apartenenţă la comunitate. Un loc intermediar între job şi locuință. A părăsit Starbucks o scurtă perioadă de timp pentru a lansa propriile cafenele Il Giornale şi a revenit în august 1987, când a cumpărat Starbucks cu ajutorul investitorilor locali.
De la bun început, Starbucks şi-a propus să fie o companie diferită. O companie care nu numai că celebrează cafeaua şi tradiţia sa bogată, dar cultivă şi sentimentul de apartenenţă.
Astăzi, cu peste 32.000 de locații în 80 de țări, Starbucks este principalul prăjitor și distribuitor al cafelei de specialitate din întreaga lume. Și cu fiecare ceașcă, ne străduim să aducem la viață atât moștenirea noastră, cât și o experiență excepțională.
Misiunea Starbucks
Să inspirăm şi să protejăm spiritul uman – pas cu pas, prin fiecare ceaşcă de cafea şi în fiecare cartier.
Valorile Starbucks
Având ca priorităţi partenerii, cafeaua şi clienţii noştri, noi trăim după aceste valori:
Crearea unei culturi a ospitalităţii şi apartenenţei, unde oricine să se simtă binevenit.
Curajul, punerea sub semnul întrebării a status quo-ului şi găsirea de modalităţi noi pentru dezvoltarea companiei şi a oamenilor.
Promptitudine, transparenţă, demnitate şi respect în relaţiile cu ceilalți.
Oferim tot ce avem mai bun prin tot ce facem și suntem responsabili în ceea ce privește rezultatele.
Suntem conduși de performanță, prin prisma umanității.